Bo i barat

Som una societat dietèticament conscienciada. Desde petits sentim parlar de les virtuts de l’alimentació equilibrada i els mitjans de comunicació insisteixen en la importància dels aliments per la nostra salut i línea. Irònicament, cada cop tenim menys temps per dedicar a anar al mercat i cuinar.

Quan finalment anem a comprar, sovint ens trobem davant de centenars productes  diversos, tots “enriquits” amb vitamines, àcids, oligoelements, bífidus, antioxidants…tots elements necessaris però que quasi ens porten a preguntar-se, com ens ho fèiem abans?
La resposta ens la aporten recents estudis que demostren el que, de fet, ja sabíem: La dieta mediterrània és la solució. El peix  és la millor font d’omega 3 , que contribueix a prevenir malalties cardiovasculars i neuronals, i a la llarga resulta molt més barat que una dieta a base de productes “enriquits” com làctics, mantegues o galetes. La sardina n’és el millor exemple. Des de sempre ha estat un peix barat i pescat a casa, que recentment s’ha descobert una font excel·lent d’aquest element tant necessari. Tansols 5 sardines ( 0,65 euros) aporten la mateixa quantitat d’àcids grassos Omega 3 que 3 litres de llet enriquida Puleva (4 euros) o 45 ous enriquits (8,92 euros).

A vegades cal voltar per tornar al mateix lloc i potser ens calia desviar-nos tant per adonar-nos que, com afirmen experts nutricionistes, la dieta mediterrània si es compleix, no tansols és equilibrada sinó que aporta 4 cops els mínims recomanats d’omega 3.

La salut és un dret fonamental i alimentar-se bé no hauria de ser un luxe. Ens podem considerar afortunats per tenir a proximitat aliments bons i barats. Només cal que ens deixem de llegir etiquetes i tornem a parlar amb la peixatera.

Aviat a Thalassa podreu aprendre més sobre la importància del peix en la alimentació perquè el nostre company Josep Anton Trepat està preparant  un reportatge sobre el tema, comptant amb l’opinió de cientifics i nutricionistes.

Laura Secorún

Deixa un comentari